dinsdag 26 oktober 2010

Eindelijk warme kleren shoppen!!

Ik moet studeren, maar ik ben de regen helemaal zat en besluit maatregelen te nemen. Ik ga warme kleren kopen en kaplaarzen tegen de regen. Farand vindt het een goed idee en gaat mee. Gewapend met paraplu gaan we naar twee shoppingmalls in het Europese deel. Ze zijn vlak bij elkaar; één is heel lux en de ander voor het gewone volk. Wij gaan als eerste naar de luxe uiteraard! Alle merken zijn er en ik kan het niet laten ook even de Chanel-afdeling te bewonderen. Heerlijk, om te kijken naar al die mooie kleren. Helaas blijft het bij kijken, kijken en niet kopen. Maar we zijn niet de enige die er geen extra spaarrekening voor open heeft staan. Er zijn veel meer verkopers dan klanten in deze winkels en ik vraag me af wat ze hier de hele dag doen.
Maar de luxe shoppingmall heeft ook een MANGO. Deze is veel vriendelijker voor mijn bankrekening en ik leef me er helemaal uit. Ik koop twee dikke, warme truien (ik kon niet kiezen, dus dan maar allebei) en een spijkerblousje. Mijn budget is gelijk op, maar we zijn nog lang niet uitgeshopt. We passen nog bergen met kleding bij de ZARA (inderdaad, dit is typisch een geval van in het buitenland zijn, maar toch shoppen bij de winkels die je kent) en gaan eten bij le Pain, een heel lekkere bakkerij waar je ook pasta’s kunt eten en brood vers uit de oven met allerlei tappenades. Ik kende het niet, maar er schijnt ook een vestiging te zijn in Amsterdam Zuid-Oost, waar Patty Brart en Conny Breukhoven vaste klanten zijn. De vriend van Farand werkt daar, vandaar dat ik op de hoogte ben van deze interessante info.


Klaar met shoppen. Zie de nieuwe wollen trui! En dat jasje erover is geen nieuwe mode, maar t is zo koud dat die er zelfs overheen aan moet. En ja, t regent ook nog!! Maar eigenlijk ging t hier om de naam van de volgende halte die achter mij op het bordje staat... Gayreteppe. Nu is het helemaal niet grappig, maar toen was dat wel.

smullen bij le Pain

Poseren voor le Pain
 Als we klaar zijn met shoppen is het reeds avond. Tijd voor wat biertjes in Taksim (het Europese centrum vol leuke barretjes en kroegjes). Helaas valt de regen nog steeds met bakken uit de hemel. Ik ontdek dat de papieren mango-tassen niet waterproof zijn als mijn gloednieuwe kleren pardoes op straat vallen. We lopen soppend in onze schoenen van barretje naar barretje, maar er is eigenlijk niet zo veel te doen door het slechte weer. Uiteindelijk belanden we bij een gay-barretje die aanstalten maakt om te sluiten, maar waar we gebruik mogen maken van de wc. We maken een praatje met de barman die de kassa aan het tellen is en vragen om een biertje. Hij zegt dat we nog 10 minuten hebben, maar als dan zijn huisgenoot én dragqueen (komt rechtstreeks van zijn dansshow in een lux hotel vandaan) binnenvalt en om een wodka vraagt, zitten we er een uur later nog. Het is echt té grappig met hun en uiteindelijk zijn we toch pas weer laat thuis.

De eerste paar biertjes, nog voordat we zeiknat waren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten